Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hugo`s Corolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hugo`s Corolla

    da er endelig prosjektet starta, fikk komt igang med reingjøring og demping av dørene i dag.

    bilder av framgangen vil bli lagt ut me en gang eg har fått tak i blåtann sak til
    dataen så eg kan få overført bilda ifra mobil til pc.

    satser på å bygge sq wannabe annlegg, begynner å bygge annlegg framme først . det blir et subrør bak inntil videre , til eg får råd til skikkelige saker og meir dempe materialle..

    utstyret eg skal ha i bilen står i signaturen...
    Last edited by hugomidt; 24-02-2008, 21:01.

  • #2
    dette blir et langtids prosjekt egentli, har litt masse å henge fingrane i for tia... ska flytte i nytt hus om 1 mnd...

    ska ha bomb på dørsia mot trekket , men vist eg legger tett alle hull ol.
    då erstatter den plasten som var der sant???

    Comment


    • #3
      må sei meg mektig imponert kor "dau" døra blir etter 1 3/4 lag med M1 og
      1 lag med splen i yttersia.
      og imponert kor opskrapa en kan bli på armane etter å legge mattene.
      splen er noke herk å legge , henger seg fast, og folien revner....

      Comment


      • #4
        Hehe, ikke noe galt med splen vell? Herlig å legge på.
        Bomben er genial til å dekke store hull ja. Tetter du døren skikkelig på ytterblekket og innerblekket, så blir det som en kasse. Blir meget vellydende i forhold til vanlig dør!
        Hvor ble det av bilene forresten?
        Alpine - Dynamat - Hertz - Installbay - JL Audio - Monstercables - Stinger
        Prosjekt tråd: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1084
        Update 15.05.09. Kenneth Ueland, Rogaland

        Comment


        • #5
          bildene kommer så fort eg får vimsa meg il å få dei fra mobil til data, har litt
          (for) mange baller i lufta , så det er ikkje alt som blir huska ..
          (støtte medlem av kortids minne foreninga)

          Comment


          • #6
            annlegget

            her er annlegget som skal i bilen+ litt ymse kabler ol.
            håper det blir bra:

            Comment


            • #7
              blir berre mobilbilder , då digital kameraet har tatt kvelden...

              Comment


              • #8
                dører

                sånn ser dei ut før eg begynner, er usikker på korleis eg skal løse det med å lage høgtaller framme . har handla inn mdf, polyester og
                funne gammelt fleece pled. blir ikke noke show bil, skal være noke diskret
                og litt skjult



                dør til tørk etter vask, var litt våt i døra etter masse regnvær så...



                1st laget med m1


                1 3/4 lag med m1, hadde ikkje meir, trenger ikke meir heller, første laget var ganske pirkete lagt ut i alle kroker og alle flate vart dekt.



                alle detaljer er med


                et lag med splen lagt, for et materialle å arbeide med , banna godt den kvelden!!!!



                vetsj om det viser så godt, men det negative med å dempe dører , er at det
                er stor sjangs for å skrape seg JÆ?¤#! opp på kanter og anna dritt inni dørene


                då har eg begynt å legge bomb på dørsia, skal i første omgang legge heile døra utenom der høgtaller skal være. må gruble litt på løsninger på den bitten
                Last edited by hugomidt; 22-02-2008, 08:19.

                Comment


                • #9


                  se her ja detta blir bra vettu grom spiller å samme som meg hehe fin den, blir nok et bra prisjekt detta stå på !!!
                  Team Din Bilstereo
                  Steffen Bråten
                  www.din-bilstereo.no
                  Ground Zero, Helix, Focal, Cadence, c-quence, Dynabel, Seas lotus, saga, Audiopulse

                  Comment


                  • #10
                    då er , det lagt bomb på døra, venter med område rundt døra.
                    må trulig ta av litt der staga til lås ol. er og smøre med noke anna en spray, slik at det går lett.



                    dør lomma er kappa vekk der høgtaler skal være , må få laga det fint til og bruke mdf ol. og trekke med vinyl el.

                    Comment


                    • #11
                      fant plutselig en funskjon på photbucket som edit og der er det noke som
                      heiter rotate...... hehe... kremt...
                      resten av bilda skal eg få til horisontalt, slik at folk slepper å få "kink" i nakken

                      Comment


                      • #12
                        video

                        tok å filma med kamera for å dokumentere "knokke" testen på døra etter forskjellige lag med demping , skal ta en test etter laget med bomb, og når døra er ferdig og, må berre finne en plass som er litt stille....

                        før eg begynte , blikk plate og skranglete



                        etter 1 lag med M1



                        etter 1 3/4 lag med M1 og 1 lag med splen

                        Comment


                        • #13
                          dette er vel en peikepinne for kor gode dempeproduktene er,
                          og kor effektive dei er . absolutt å anbefalle for alle som skal bygge stereo i bilen sin.
                          gleder meg til den dagen når annlegget er ferdi og eg kan begynne å justere diskantane og høyre lyden for første gang.....

                          Comment


                          • #14
                            Ser veldig bra ut.
                            sitter bare å venter på at min pakke med M1 skal komme nå

                            Comment


                            • #15
                              kjøp ei rulle og , den er en nødvendighet, får mattene til å feste skikkelig , ruller ut luftbobler ol.
                              kjøpte mi på biltema, holdt akkurat til eg blei ferdig med dørene så langt , før hjulet knakk av............

                              Comment

                              Working...
                              X